keskiviikko 27. marraskuuta 2019

Kiitospäivän inspiroimana: mistä olen kiitollinen?

Kiitospäivä on Yhdysvalloissa ja Kanadassa vietettävä vuosittainen juhlapäivä, jota vietetään tänä vuonna Yhdysvalloissa 28.11. Kiitospäivä on varmasti monelle tuttu esim. erilaisista tv-sarjoista ja elokuvista. Olemme juuri katselleen miesystäväni kanssa Frendien kaikki tuotantokaudet, missä Kiitospäivää vietetään useammallakin kaudella. Esim. sarjan ensimmäisellä kaudella Monica laittaa hienon Kiitospäivän aterian ja monien sattumusten jälkeen ystäväporukka on Kiitospäivän yhdessä ja ovat kiitollisia toisistaan. Voisin kuvitella, että tyypillinen keskustelu Kiitospäivän ruokapöydässä niin sarjoissa, elokuvissa kuin tosielämässäkin on, että mistä kukin on kiitollinen? Tästä sain inspiraation blogijuttuun, jossa kerron itse mistä olen kiitollinen. Näitä asioitahan on valtavasti, mutta tein pienen viiden asian tiivistelmän.

Myös lemmikit ovat osa perhettä!

Perhe
Ehkä eniten olen kiitollinen perheestäni. Perhe on itselleni laaja käsite, joka käsittää sen perheen missä nyt on (mies ja kissa), lapsuuden perheen (vanhemmat, sisarukset, kissat), että sitten miesystävän perheen (miehen vanhemmat, sisarukset ja heidän perheet, sekä tietysti lemmikit!). Olen kiitollinen siitä, että olen saanut kasvaa kokonaisessa ja ehjässä perheessä, olen löytänyt rakastavan miehen, ihanan kissan ja miten mukavia miesystävän perheessä ollaan!

Illanviettoa kotona.

Koti
Monesti kotia pidetään itsestäänselvyytenä, mutta vielä on Suomessakin paljon kodittomia. Olen kiitollinen että sain lapsena asua hyvässä kodissa, pääsin itsenäistymään kivaan pikku yksiöön ja tänä päivänä asun kivassa kaksiossa Rovaniemellä mieheni ja kissani kanssa. Vaikka kodistamme puuttuu asioita mistä haaveilen, kuten parveke tai piha, on kotimme silti tosi ihana ja hyvällä paikkaa!

Esim. sujuva liikkuminen on olennainen osa tervettä elämää.
Kuva: Pixabay.
 
Terveys
Okei, olen työkyvyttömyyseläkkeellä, sairauksia löytyy ja syön lääkkeitä - siitäkin huolimatta olen tosi kiitollinen terveydestäni ja siitä miten kehittynyttä lääketiede tänäpäivänä on. Sitä on paljon ihmisiä, jotka ovat oikeasti tosi sairaita ja usein kovissa kivuissa. Olen todella kiitollinen, että kipuja on harvoin ja on muutenkin monilta osin terve!

Mm. virkkaus on yksi suosikki harrastuksistani.
Kuva: Pixabay.

Harrastukset
Olen kiitollinen siitä, että olen lapsesta saakka saanut harrastaa mitä haluan. Esim. teininä soitin kitaraa ja rumpuja yksityistunnilla, mihin meni myös vanhemmilta aikaa ja rahaa. Tänä päivänä harrastan käsitöitä, lukemista, blogia, geokätköilyä ym. Erilaisia mielenkiinnonkohteita löytyy paljon ja harrastuksilla on iso rooli elämässäni. Kun puhutaan harrastuksista, niin olen monesta asiasta kiitollinen, kuten Rovaniemen hyvästä kirjastosta, kivoista kursseista, siitä että on varaa käsityömateriaaleihin, blogiyhteistyökuvioista... Onhan näitä!

Olen onnekas, että saan asua Suomessa!
Kuva: Pixabay. 
Suomessa asuminen
Varmasti jokaisessa maassa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta pidän Suomea pääosin hyvänä paikkana asua. Pienituloisia ja muita apua tarvitsevia tuetaan, terveydenhuolto on hyvää, ihmisillä on hyvät mahdollisuudet kouluttautua, ilma ei oo liian kylmä tai kuuma... Suomessa asumisessakin on paljon asioita, mistä olen kiitollinen.

Mistä sinä olet kiitollinen?

Hyvää kiitospäivää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olit sitten tuttu tai tuntematon, kommentit ovat aina tervetulleita! :)