maanantai 23. tammikuuta 2017

Katsaus Minä Olen -lehteen 6/2016

Monesti, kun käyn jossain isommassa marketissa ostoksilla, vilkaisen samalla lehtihyllyn, jos vaikka suosikkilehdistä olisi ilmestynyt uudet numerot tai mikäli olisi ilmestynyt joku aivan uusi lehti. Kun joulukuussa kävin taas perinteisellä lehtihyllyvisiitillä, huomioni kiinnittyi Minä Olen -nimiseen lehteen, joka oli tavallista näyttävämmin esillä. Pelkkä lehden nimi herätti mielenkiintoni: "mistä ton niminen lehti oikein kertoo?". Vilkaisin kantta, joka näyttää tältä:


Lehti jakautuu kuuteen osaan:
Mieli & tunteet
Henki
Tiede
Kirjanurkkaus
Keho ja
Palstat

Selaillessani lehteä hoksasin, että hetkinen, tässä lehdessähän on paljon sellasia juttuja, mitä tavallisesti luen netistä. Lehdessä on hyvin monenlaisia juttuja ja myös ajatukseni eri jutuista vaihtelevat. Esimerkiksi Joulun taikaa etsimässä -jutussa on todella hyviä ajatuksia ja ideoita. Myös esim. Naura itsellesi hyvä terveys -juttu herätti fiiliksiä, että "tämähän nyt on ihan selvä asia!". Lehdessä on myös asioita, joita ei ole oikeastaan koskaan ajatellut tai suhtautuu vähän varauksella. Esim. kannessakin mainittu juttu Teal Swanista herätti mielenkiintoa ja ihmetystä: onko jollain oikeasti selittämättömiä kykyjä, jolla voi auttaa ihmisiä? Jätän tämän kysymyksen itselleni auki. En voi tietää. Samoin kuin mainokset ennustajista/selvännäkkijöistä, en voi tietää, minkälaisia heidän palvelunsa ovat ja miten toimivia ovat. Jos joku heiltä on apua saanut, niin sehän on pelkästään hyvä juttu. Olisi tosi mielenkiintoista joskus vaikka tavata joku ennustaja ja testata miten homma toimii ja tehdä aiheesta vaikka blogijuttua.

Tykkään myös lehden palstoista. Omaksi suosikiksi nousi ehkä Hyvät uutiset -niminen palsta. Mm. World Visionin kummiohjelmalla on saatu paljon aikaiseksi ja naali yritti pesiä Suomessa 20 vuoden tauon jälkeen. Hyviä uutisia on aina ilo lukea! Koska luen paljon ja kirjoitan blogissani myös kirjoista, herätti myös kirjapalsta mielenkiintoa. Kauneus- ja ruokapalstat eivät ole ehkä ne omimmat palstani, mutta kyllä niitäkin vilkaisee. Ehkä tulevista numeroista tekee jotain löytöjä niistäkin?

Seuraava Minä olen -lehti 1/2017 ilmestyy 3.2.2017.

Minä olen -messut järjestetään 11.-12.2.2017 Finlandia-talossa Helsingissä, jossa on mukana monia näytteilleasettajia ja luennoitsijoita. Messut kiinnostavat itseäni kovasti, mutta en taida päästä tänä vuonna mukaan. Ehkä sitten ensi vuonna?

Kun olen selaillut lehteä ja tutkinut messujen näytteilleasettajia ja ohjelmaa, olen löytänyt valtavasti kaikkea uutta ja mielenkiintoista. Monissa blogeissa kirjoitetaan paljon fyysisestä hyvinvoinnista, mutta entä sitten se henkinen puoli? Itseäni kiinnostaa todella paljon esim. stressin hallinta, henkisen tasapainon löytäminen ja yleisesti henkinen hyvä olo. Ehkä näistä asioista tulee joskus enemmänkin juttua blogiini?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olit sitten tuttu tai tuntematon, kommentit ovat aina tervetulleita! :)