lauantai 8. elokuuta 2015

Tunnelmia kesälomalta osa 6 – Hengailua Helsingissä

Heinäkuun puolessavälissä lähdimme miesystäväni kanssa vierailemaan Vantaalle. Samalla reissulla tuli käytyä myös useana päivänä Helsingissä. Yhtenä päivänä lähdimme kaupungille ihan vain kävelemään ja katselemaan paikkoja.

Ensin menimme bussilla rautatientorille ja kävelimme siitä kohti kauppatoria. Matkalla ohitimme mm. Tuomiokirkon sekä Presidentinlinnan.

Lämpimänä kesäpäivänä kauppatorilla oli paljon ihmisiä. Torilla oli sekä ennestään tuttuja asioita, että sitten ihan uusia juttuja. Tuttua oli tietysti itse tori ja maisemat, sekä laivat ja lautat, mitkä vuodesta toiseen alueella liikkuvat. Tuttua oli myös muutamat ihmiset: esim. kultaisen ihmisen (siis väriltään), joka näyttää patsaalta, mutta on oikea ihminen, olen nähnyt aikaisemmin. Myös erään myyjän, Maarit Kontiaisen, olen nähnyt useammankin kerran. Maarit on kuvataiteilija, joka myy tuotteitaan ainakin tänä kesänä kauppatorilla. Maaritin olen nähnyt useasti myös erilaisilla messuilla, kuten Habitaressa ja Suomen kädentaidot messuilla.

Kauppatorilla oli vaikka mitä ihanaa myytävää. Kuin olisi jonkunlaiset markkinat. On kädentaitoja, turistikrääsää, vihannesmyyjiä, katukeittiöitä… Kauppatorilla sattui tosin itselleni jotain ikävää: kamerani hajosi. Silloin otti päähän todella, todella paljon. Lähdimme etsimään heti kamerakauppaa. Kamerakaupassa myyjä otti kamerastani akun irti: akku oli turvonnut ja käyttökelvoton. Kameran käyttäminen olisi voinut olla vaarallista. Laitoin kameran siis sivuun ja lainasin välillä miesystäväni kännykkää, jos halusin välttämättä kuvia jostakin. Kamerakaupassa käymisen jälkeen pidimme evästauon ja jatkoimme matkaa.

Helsingin reissulla kävimme vielä muutamassa myymälässä ja syömässä Citycenterissä. Pakko mainita tässä kirjoituksessa myös yllä oleva kissa, jonka näimme kun kävelimme äskettäin avatun Helsingin kissakahvilan ohitse. Ihailijoita oli sekä sisällä, että ulkona ikkunan takana paljon. Harmi kun kahvilaan on pitkät jonot, sinnehän pitäisi varata pöytä ja pöytävarauksia on tehty kuulemma todella pitkälle. Mutta onneksi kissakahvila on myös Tampereella (Kissakahvila Purnauskis)!

1. Blogisi vaikuttaa tosi kivalta! :) Ainoa miinus nämä kovin pienet kuvat. Itselle blogien lukemisessa ja seuraamisessa on tärkeintä suuret ja laadukkaat kuvat.
    Muuten olet kyllä saanut blogin tosi hyvin kasattua oman näköiseksesi ja sitä on mukava selailla! :)

2. Helsinki on kyllä aivan ihana kaupunki, etenkin kesäisin!

Olit sitten tuttu tai tuntematon, kommentit ovat aina tervetulleita! :)